وبلاگ تخصصی فیلم های سینمایی و سریال های خارجی

عکس، پوستر، خلاصه داستان فیلم، شرح و نقد فیلم، موسیقی متن، زیر نویس و دانلود فیلم های سینمایی و سریال های خارجی

وبلاگ تخصصی فیلم های سینمایی و سریال های خارجی

عکس، پوستر، خلاصه داستان فیلم، شرح و نقد فیلم، موسیقی متن، زیر نویس و دانلود فیلم های سینمایی و سریال های خارجی

طبقه بندی موضوعی
The Bang Bang Club 2010
پیشنهاد مشابه

 

 

ژانر: درام تاریخی زندگینامه

کارگردان:

Steven Silver

بازیگران:

Ryan Phillippe

Malin Akerman

Taylor Kitsch

خلاصه داستان:

داستان واقعی چهار عکاس جنگ در کشورهای مختلف دنیا که یکی از آنها معروفترین عکس جنگ جهان را گرفت.

 

زیرنویس فارسی

 

 

برهنگی

برهنگیمواد مخدر- مشروبات الکلی

گویش نامناسبخشونت

 

 

 

 


پیشنهاد مشابه

men in black 3

21 Jump Street
Seven Psychopaths

ژانر: کمدی درام

کارگردان:

Todd Phillips

بازیگران:

Robert Downey Jr.

Zach Galifianakis 

Michelle Monaghan

خلاصه داستان:

قرار دقیق، بازسازی رسما اعلام نشده ای از فیلم هواپیماها ،قطارها و اتومبیل های جان هیوز است که بیست و سه سال پیش به روی پرده ی سینماها آمد؛ فیلم کمدی ارزشمندی که دو بازیگر اصلی آن استیو مارتین و جان کندی بودند .در آن فیلم استیو مارتین نقش یک طراح تبلیغات را بازی می کرد که دو روز قبل از عید شکرگزاری عجله داشت خود را از نیویورک به خانه اش در شیکاگو برساند اما به دلیل همراه شدن اجباری اش با یک فروشنده ی پرده ی حمام (با بازی فراموش نشدنی جان کندی)این سفر برای وی تبدیل به یک کابوس بامزه شد.

 

برهنگی

مواد مخدر- مشروبات الکلی

برهنگیگویش نامناسب

 

 

 


در فیلم قرار دقیق، رابرت داونی جونیور و زاک گالیفیاناکیس همان نقش های استیو مارتین و جان کندی در فیلم هواپیماها... را بازی می کنند. داونی جونیور نقش یک معمار دقیق و مرتب و منظم به اسم پیتر هایمن را بازی می کند. این مرد برای کاری به آتلانتا آمده  و حالا عجله دارد که خود را به فرودگاه رسانده و عازم خانه اش در لس آنجلس شود. دلیل عجله ی پیتر این است که همسرش، سارا (میشله موناهان) به زودی اولین فرزند آنها را به دنیا خواهد آورد. پیتر تصمیم گرفته که به هنگام تولد بچه اش حتما در کنار همسرش باشد.اما وی به محض اینکه پایش را از تاکسی بیرون می گذارد و وارد فرودگاه آتلانتا می شود با مسائل پیش بینی نشده ی بسیاری روبرو می شود. مصیبت در قالب آدمی به اسم اتان ترمبلی(زاک گالیفیا ناکیس) برسر پیتر آوار می شود. اتان که قصد دارد هنر پیشه ی سینما شود بلیط همان هواپیمایی را دارد که پیتر قصد سوار شدن آن را دارد. او خود را به پیتر نزدیک می کند و پیتر به اکراه تن به این رابطه ی «دوستانه» می دهد.اما اتان به محض اینکه روی صندلی هواپیما می نشیند نمی تواند جلوی خودش را بگیرد و کلماتی مثل «بمب» و «تروریست» را با صدای بلند ادا می کند.مأموران امنیتی هواپیما به اتان و هم سفر وی ،پیتر ،مشکوک می شوند و آنها را از هواپیما بیرون می کشند و سپس نام آنها را در لیست «ممنوع از پرواز» قرار می دهند. متأسفانه کیف پول پیتر که حاوی کارت های اعتباری و کارت شناسایی اوست،در داخل هواپیما جا مانده، در چنین وضع نومیدکننده ای است که اتان به پیتر پیشنهاد می کند که وی را با اتومبیل به لس آنجلس برساند. پیتر اجبارا این پیشنهاد را می پذیرد و به این ترتیب درگیر مسافرت زمینی ای می شود که طی آن بلاهای متفاوت و عجیب وغریبی بر سرش نازل می شود.

بهترین راه برای پی بردن به  ایراد اصلی فیلم قرار دقیق مقایسه کردن این فیلم با کمدی بزرگ هواپیماها... است .در یک مقایسه ی گذرا مشاهده می کنیم که شیمی رابطه ی داونی جونیور و گالیفیاناکیس اصلا به کارآمدی رابطه ی استیو مارتین و جان کندی نیست. علاوه بر این ،کاراکتری که کندی درآن فیلم بازی می کرد یک بازنده ی دوست داشتنی بود در حالی که کاراکتری که گالیفیاناکیس در قرار دقیق بازی می کند یک موجود آزاردهنده ی دوست نداشتنی است .حضور تاد فیلیپس در صندلی کارگردانی قرار دقیق و حضور گالیفیاناکیس در جلوی دوربین این فیلم، خواسته و ناخواسته ما را به یاد کمدی موفق خماری می اندازد که کار موفقی از این زوج کارگردان و بازیگر بود. اما در اینجا هم تفاوت های عمده ای بین دو فیلم به چشم می خورد .خماری یک کمدی به شدت خود جوش و غیرقابل پیش بینی بود اما قرار دقیق دقیقا در همان مسیرهای کلیشه ای فیلم های جاده ای کمدی دو رفیق ناجور گام برمی دارد. قرار دقیق فیلم کاملا پیش بینی پذیری است.شوخی های فیلم غالبا ناکام و ناموفق از کاردرآمده و فیلیپس فراموش کرده که کمدی لجام گسیخته زمانی کارآمد است که این نوع کمدی بامزه باشد وگرنه صرف لجام گسیختگی  به هیچ نتیجه ی مثبتی در فیلم ختم نمی شود. البته یکی دوتا صحنه ی فیلم- مثلا سگی که رفتار ناشایست صاحب اش(اتان) را عینا تقلید می کند یا رویکرد سوپر قهرمانی داونی جونیور با یک بچه ی نافرمان- خنده هایی برلبان تماشاگر می نشاند. در خبرها بود که سازندگان فیلم موقعی که محصول نهایی را دیدند به نتیجه رسیدندکه باید چند صحنه ی شوخی دیگر بسازند و در فیلم تمام شده جای بدهند.اما هیچ کدام از این تلاش ها نمی تواند مشکل مچ نشدن دو بازیگر اصلی را با یکدیگر حل کند. تعامل داونی جونیور و گالیفیاناکیس باعث ایجاد هیچ گرمایی نمی شود. داونی جونیور در حال حاضر یکی از بهترین بازیگران سینمای آمریکاست، اما بازی وی در فیلم قرار دقیق نمی تواند جزو بهترین کارهای وی قرار بگیرد. البته عیب از داونی جونیور نیست،عیب از کمدی نامرغوب و نازلی است که وی ایفای نقش درآن را تقبل کرده است.

احتمالا بهترین بازی فیلم از آن جولیت لوئیس است که نقش کوچکی را در فیلم بازی کرده است. لوئیس در فیلم محکومیت که همزمان با قرار دقیق بر روی پرده ی سینماهاست ،نیز یک نقش کوچک بازی کرده که می ارزد به کل این فیلم.

مجله دنیای تصویر 198

نظرات  (۱)

فیلم خوبیه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">